Már évekkel ezelőtt megmutatta fantasztikus filmekbe illő prototípusát a dubaji Devel Motors, de akkor még sokan csak legyintettek rá. Most előálltak az 5000 lóerős V16-ossal szerelt szuperautó gyártásra kész változatával, aminek egy része már készen van.

2013-ban már bejelentkezett a Devel Motors azzal a nagyratörő tervével, hogy egy 5000 lóerős szuperautót épít, ám az akkor bemutatott prototípus még úgy nézett ki, mint amit sebtében raktak össze erre a nagy ígéretre. A dubaji cég azonban nem hagyott fel a tervével, és idén már a gyártásra kész változatot leplezték le.

A Devel Sixteen a nevéhez illően 16 hengeres motort kapott, olyan paraméterekkel, amit első hallásra mintha egy kisiskolás írt volna össze.

12,3 literes V16-os, négy turbóval és 5000, nem elírás, ötezer lóerős teljesítménnyel, ami akár tíz sportautónak is bőven elég volna.

A megcélzott eredmény az 500 km/órás végsebesség.

Lehet, hogy a kissé eklektikus újabb prototípus sem győzött meg teljesen, pedig nem teljesen ismeretlen nevek dolgoznak a projekten. A gyártásért az olasz Manifattura Automobili Torino felel, akik olyan kis darabszámú sportautókat építenek, mint a most bemutatott Apollo Intensa Emozione, vagy a Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003.

Már készül a motor is, és nem gondoltuk volna, hogy ez az első, ami tényleg működik a prototípusból. A michigani Steve Morris Engines kapta a feladatot, hogy megtervezze és megépítse a 12,3 literes V16-ost, és már láthatjuk is, amint fékpadon mérik az erőforrást. Mire beszerezték a megfelelően erős fékpadot hozzá, végül 5007 lóerőt mértek.

Nem ez lenne a Devel Sixteen egyetlen változata, hiszen az alapmodellek nyolchengeres motort kapnának. A közúti használatra szánt kivitel 2000 lóerős, a versenypályára való változat pedig 3000 lóerős lenne, és csak a gyorsulási versenyekre épített csúcsmodell kapná az 5000 lóerős V16-ost. Ami persze még nincs kész, egy példány építése egy évet is igénybe vesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsautok.blog.hu/api/trackback/id/tr2413406059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.