Ha valaki egy 1000 lóerőnél is erősebb szupersportkocsit vásárol, az jobb ha felkészül az igen komoly szervizköltségekre.

A Volkswagen-konszern 2005-ben dobta piacra minden idők egyik legbrutálisabb sportkocsiját, a Veyront. A 10 évig gyártott és nemrégiben az 1500 lóerős Chiron által leváltott, négyturbós W16 motoros járgány legolcsóbb példányai is 1 millió euróba, vagyis átszámítva körülbelül 300 millió forintba kerültek, és bizony a Veyron szervizköltségei is mellbevágóak.

Mivel az alig 450 példányban készült autó több mint 400 km/h végsebességre képes, csak és kizárólag egy külön erre a típusra fejlesztett, extra nagy sebességet bíró Michelin gumit lehet feltenni a Veyronra. Egy ilyen szett ára jelenleg körülbelül 8 millió forint, ráadásul tipikusan 5000 kilométerenként meg kell ejteni egy gumicserét.

Ezenkívül a gyártó szerint a biztonság kedvéért nem árt 15 000 kilométerenként felnit is cserélni, melyből a négy darab mintegy 10 millió forintot tesz ki. A normál szerviz, ha csak olajat és a szokásos szűrőket kell cserélni, megúszható mintegy 5 millió forintból, abba pedig egyenesen rossz belegondolni, hogy mennyibe kerülhet egy-egy komolyabb alkatrész cseréje.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsautok.blog.hu/api/trackback/id/tr9713271537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.