A forgótárcsás motorok elvét Felix Wankel német mérnök dolgozta ki a 20. század első negyedében, aztán a jogok az NSU-hoz kerültek. Az első Wankel-motoros autó, a Mazda Cosmo Sporttal szinte egyszerre, 1967-ben bemutatott NSU Ro 80 az Év Autója cím ellenére sem lett sikeres, mert híre ment, hogy a motorok csak pár 10 ezer kilométert bírnak felújítás nélkül az égéstér rossz tömítése miatt.

Pár évvel később, 1973-ban a Citroën is próbálkozott a bolygódugattyús motorral a GS Birotorban, kevés sikerrel. Sok más gyártó, így a Mercedes is kísérletezett vele, és wankeles Ladák is készültek, elsősorban a KGB részére. Mindnél előjöttek a régi hibák, sokat fogyasztottak, és nem voltak tartósak.

2012 óta senki sem gyárt már Wankel-motoros autót, de ez hamarosan megváltozhat, mivel az erőforrás kis mérete, egyszerű gyárthatósága és nagy fajlagos teljesítménye miatt ideális hatótáv-növelője lehet a villanyautóknak. A Mazda is készített 2013-ban egy ilyen elektromos tanulmányt a 2-esből, amit RE-nek hívtak. Hasonló elven működött az Audi A1 e-tron tanulmány is.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsautok.blog.hu/api/trackback/id/tr6813275041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.