A prototípusról készült néhány kémfotó, és bár még rengeteg álcázófóliát visel az autó, az arányokat látva egyértelmű, hogy a tervezők szakítottak a hagyományos orrmotoros elrendezéssel.

A GM már 1990-ben mutatott középmotoros Corvette tanulmányt – a CERV III-ról sokáig az a pletyka terjedt, hogy gyártásra szánják – de eddig a legendás sportkocsi minden szériaváltozatába előre került a motor. Tavaly bukkant fel ismét a pletyka arról, hogy a Corvette nyolcadik generációja már tényleg középmotoros lesz, és ezúttal a kémfotók is ezt támasztják alá. Úgy tudjuk, a döntésben az is közrejátszott, hogy új, 32 szelepes V8-ast terveztek az autó számára, de az LT5 terjedelmes hengerfejei miatt jóval szélesebbé vált, így egyszerűen nem fért volna el egy orrmotoros Corvette-ben.

Ezzel a lépéssel a Corvette még közelebb kerül hozzá, hogy a szupersportkocsik valódi vetélytársává váljon, és versenypályán is jobban teljesíthet orrmotoros elődeinél. Aki pedig mégis hagyományos felépítésű, V8-as kupét keres, annak ott lesz a Camaro: a ZL1 LE csúcsváltozat már most is a leggyorsabb utcai sportkocsikkal verseng a Nürburgringen, azaz messze nem tűnik annak a nehezen kezelhető izomautónak, mint korábbi névrokonai.

Úgy hallani, a C8-as Corvette tanulmány-változatát már a jövő év elején megmutatják a Detroit Motor Show-n, viszont a szériaváltozatra állítólag 2020-ig várnunk kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsautok.blog.hu/api/trackback/id/tr1213275281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.