Nincsenek bombái. Nincs fegyvere. Nincsenek rakétái. Nincs lézere. Nincs radarja vagy éjjellátója. Se távvezérlése. Mégis kétségtelen, hogy ez egy vadászgép! Kódja LP640, gyártója a Lamborghini, gépkönyvében pedig a Murciélago szerepel típusként.

  A Murciélago 2001 óta szerepel a Sant’ Agata Bolognese-i gyár kínálatában, a 2 személyes sportkocsi a tradicionális Lamborghini építési elvet követi. A hatalmas V12-es motor a két ülés mögött helyezkedik el, a brutális teljesítmény – központi viszko-kuplung segítségével – négy keréken keresztül jut az útra. Formájában felfedezhetők a dicső elődök részletei, a Countach határozott élei, a Miura érzéki idomai, a Diablo aránya; letisztult vonalvezetése, modern kialakítása mégis teljesen más dimenziót képez.

  Az LP640 az ős Murciélagónál jóval agresszívabb, sportosabb designt kapott, amely elsősorban az új első és hátsó lökhárítónak köszönhető. Az átdolgozott aerodinamikai csomagban fontos szerepet játszik a hátsó diffúzor, mely magában foglalja a középen kivezetett kipufogót is, a karosszéria bal oldalán található levegőnyílás pedig az erőforrás hűtéséhez járul hozzá. Az új zárófények éjjel is felismerhetővé teszik a Lambót, de az üvegborítással fedett motor is fantasztikus látvány.

A Hermera fantázianevet viselő könnyűfém felni már csak hab a tortán, ugyanúgy, mint a radikális változásokon átesett cockpit. Az utastér legnagyobb részét finom minőségű bőr borítja, így a sportüléseseket is, de az ajtók sem maradtak ki a kárpitozásból. A középkonzol nagyméretű színes kijelzőjén követhető a vezető úti célja, vagy a kiváló minőségű hangrendszer beállítása, a személyre szabás jegyében pedig többféle burkolat rendelhető.

  A Murciélago LP640 legizgalmasabb része a merész design ellenére is a megnövelt hengerűrtartalmú motor, amely a nevének megfelelően 640 lóerős, és így kereken 60 lóerővel teljesít többet az előd V12-esénél. A változó szelepvezérlés következtében már 2000-es fordulatszámtól megfelelő nyomaték áll a vezető részére, a könnyen vezethető sportkocsi csúcsnyomatéka (660 Nm) azonban csak 6000-es fordulatnál jön meg.

  A Murciélago 3,4 másodperc alatt katapultál 0-100 km/h-ra, a száguldásnak pedig csak 340 km/h-nál szakad vége. A nagyobb teljesítmény új váltót kívánt, módosították a hatgangos egység fokozatelosztását, opcióként pedig e-gear automatikus váltó is rendelhető, mely „Thrust” gyorsítóprogrammal van ellátva. Akárcsak a régi Murciélago, az LP640 is állandó összkerékhajtású, alaphelyzetben a nyomaték 30 %-a jut az első tengelyre. Frissítették az elektronikát is, amely folyamatosan figyeli az erőforrást, amely egyébként teljesíti az európai és amerikai emissziós normákat is.

  A Lamborghini biztonsági csomagjának legfontosabb tagja a hihetetlen méretű fékrendszer, amely ABS-szel, és TCS-vel is fel van szerelve. Persze vannak légzsákok is, az oldalütközések ellen beépített merevítések védenek.

A Murciélago új verziója gyors, erős, és extrém. A sportkocsik elit kategóriájába tartozik, de kielemelkedik a Lamborghini-palettájából is. Sikere magas ára ellenére garantált.

A bejegyzés trackback címe:

https://csucsautok.blog.hu/api/trackback/id/tr851585028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.