Napokkal azután, hogy bejelentette akkumulátor-fejlesztésre alakított szövetségét a Panasonic-kal, tisztázta villanyautós terveit a Toyota. Belehúznak, és a következő évtized végére milliós tételben gyártanák az elektromos autókat. 

eg

2030-ra évi 5,5 millió részben elektromos autót (köztük egymillió tisztán villanyost) gyártana a Toyota, és már látja is az odáig vezető utat. A tömeggyártású hibridautózásban úttörő japánok lemaradtak ugyan a villanyautózásban, de felgyorsítják a fejlesztéseket, hogy a húszas években tartani tudják a tempót a konkurensekkel. Az ütemterv szerint 2025-re már minden egyes modelljükből lenne részben vagy egészben villanyhajtású változat. Szó van továbbá tíz tisztán elektromos autóról, melyből az első 2020-ban debütálna a villanyautózásra hirtelen nagyot nyitó kínai piacon. A fejlesztés lényegi eleme az akkumulátor-technológia, lesz, ehhez kellett a szorosabb viszony a Panasonic-kal

A Toyota persze nem hanyagolja el a hibridjeit sem, a Prius jelenlegi Hybrid System II hajtásláncával is komoly terveik vannak, a közeljövőben több változatban kínálnák majd. Emellett még jobban ráfekszenek a hidrogén-üzemanyagcellás autókra és teherautókra is.

Egyelőre csak néhány vázlatot mutattak az Ares Panther nevű gépről, amely valóban emlékeztet a De Tomaso legsikeresebb utcai sportkocsijára. Eddig azonban már sokan eljutottak – az igazi kérdés az, hogy az Ares Design képes lesz-e átültetni a tervet a valóságba.

Alejandro De Tomaso öröksége inspiráló, ennek ellenére a cégalapító halála óta nem igazán sikerült folytatni, amit elkezdett. Pedig született már azóta több vázlat és tanulmányautó, amelyek többé-kevésbé emlékeztettek a márka eredeti sportkocsijaira, de ennél tovább eddig senki nem jutott. Most az Ares Design próbálkozik, méghozzá úgy, hogy semmiféle jogot nem szereztek a Pantherához, de mivel a forma védettsége már biztosan lejárt – az utolsó példány 1992-ben készült, és azóta már a cégből sincs semmi – simán megcsinálhatták az utánérzést, senki nem szólhat miatta. A név Pantera helyett Panther, de ez elég lehet, hogy elkerüljék a jogi problémákat.

Az autó műszaki szempontból állítólag a Lamborghini Huracán alapjaira épül, de az autó arányain ez alig látszik, mivel az autó tetővonalát teljesen átalakították, a szélvédő hátrébb került, az orr-rész pedig hosszabb lett. Az autó természetesen ugyanúgy bukólámpákat kapott, ahogy az 1971-ben bemutatott eredeti, és a karosszéria formája is egész hűen követi a Panteráét, amely ma már annak ellenére is ritkaság, hogy huszonegy év alatt több mint hétezer készült belőle.

Úgy néz ki, Bahar új cége, amely januárban nyit új üzemet Modena mellett, ehhez hasonló átépítésekből szeretne megélni, és a Panthert afféle demonstrációnak szánja, amellyel megmutathatja, hogy milyen jelentős átalakításokat kérhetnek a majdani ügyfelek. Azt egyelőre nem tudni, hogy hány példányt terveznek legyártani a De Tomaso utánérzésből, de egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha már a vázlatok alapján befutna néhány száz megrendelés.

Még hátravan, hogy vezessük, de már most mindent odaadnánk egy új BMW M5-ért. Ha szériaváltozatban még nem elég ütős számodra, akkor vess egy pillantást az M Performance kiegészítőkre!

600 lóerős V8-as motorjával és drift módba kapcsolható összkerékhajtásával az új BMW M5 alighanem a jövő év igazi álomautója lesz, és ha nem elégszel meg a szériaváltozattal, akkor arra is van megoldása a német gyártónak. Megérkeztek az M Performance kiegészítők a típushoz, és bőven lesz miből válogatni hozzá.

Szénszálas anyagból készült elemekkel lehet felöltöztetni a külsőt, új az első lökhárítóra tett splitter, a küszöbök és hátul a diffúzor is. De karbonból készülhet a vese alakú hűtőmaszk kerete, a visszapillantó tükrök borítása, odabent pedig az Alcantara borítású kormánykerék betétje, mögötte a váltófülek, és középen a sebességváltó választókarja is.

Olyan kiegészítőket is kaphatsz az új M5-höz, amivel a saját vezetési képességeidet fejlesztheted. Az egyik egy okostelefon-alkalmazás, ami csapatás közben rögzíti a főbb menetadatokat, hogy utólag kielemezhesd, hol nem kellett volna elvenni a gázt. Még nagyobb ötlet, hogy elöl és hátul a vonószem helyére akciókamerákat szerelhetsz fel.

Még csak egy hete annak, hogy a Volvo önállóvá vált sportmárkája, a Polestar bemutatta első saját modelljét, máris itt vannak az elképzelések arról, mivel bővíthetnék a kínálatot a svédek. Támogatjuk az elképzeléseket.

Polestar 1 a neve a Volvo sportmárkája által bemutatott első modellnek, a lenyűgöző látványú sportkupé pedig szinte egy az egyben megegyezik azzal a tanulmányautóval, amivel még 2013-ban a megújulását harangozta be a Volvo. A kétajtós, négyüléses túrakocsi a hozzá illően nagy teljesítményű, 600 lóerős hibrid hajtással érkezik.

De nem a Concept Coupé volt az egyetlen tanulmányautó, amivel a Volvo az érdeklődésünket csigázta, hanem egy évvel később kijött a Concept Estate prototípusa is. A legendás 1800ES vonalait idéző, kétajtós sportkombi, más néven shooting brake pedig fantasztikusan mutatna a Polestar sarkcsillag-emblémájával is.

A kombi Polestar terveit a virtuáltuning magyar mestere, X-Tomi készítette el, és ha már hozzáfogott, akkor egy kabriót is készített a svéd sportmodellből. A Volvótól nem állt messze a kabrió, a legutóbbi ilyen típusuk a nyitható keménytetős C70 volt, és ismét szívesen látnánk egy hasonló modellt a kínálatban.

Sajnos ezeknek a megvalósulására nincs sok esély, hiszen a Polestar egyelőre nem tervez további karosszériaváltozatokat az 1-ből. De a további terveiket megvillantották, és azok egészen biztatóak, miszerint a következő években egy tisztán elektromos hajtású szedán és szabadidő-terepjáró is érkezik majd tőlük.

Talán ismerősen hangzik a Saleen neve, ám a tuningolt Mustang vagy az ikerturbós szuperautó S7 helyett ezúttal valami kézzelfoghatóbbal álltak elő: egy négyhengeres, középmotoros sportkocsival.

Ha azt hallod, hogy Saleen, akkor vagy a nyolcvanas évek óta tuningolt számtalan Mustang egyike ugrik be, vagy pedig az a szuperautó, amivel az ezredfordulón jöttek ki. A Saleen S7-nek mindene megvolt a sikerhez, a 7 literes V8-as Ford-motorja 550 lóerős volt, az évekkel később kihozott ikerturbós változat pedig 750 lóerőre volt képes, amivel 2,8 másodperc alatt gyorsult százra és akár 399 km/órával is száguldhatott.

Mégsem lett átütő siker a Saleen, de a márka alapítója nem adja fel. A továbbra is kínált tuningolt Mustang mellett sportosabbra faragta a Tesla Model S-t, most pedig bemutatta új sportautóját, amivel nagyobbat szakíthat a piacon. Az S1-et eredetileg a csődbe ment német Artega GT alapjára építették volna, de kiderült, hogy olyan drága lett volna a kész sportkocsit a legújabb emissziós normákhoz alakítani, hogy inkább sajátot fejlesztettek.

A Saleen S1 a klasszikus sportautó-receptet követi, hiszen alumínium vázára szénszálas anyagból készült karosszériaelemek kerültek, így csak 1218 kilogrammot nyom. A középre épített 2,5 literes, turbós négyhengeres motor a Saleen saját fejlesztése, 457 lóerőre és 474 newtonméterre képes, a hatfokozatú kézi váltóval 3,5 másodperc alatt gyorsul százra és 290 km/óra a végsebessége. Később kormánykerékről kapcsolható duplakuplungost is adnának hozzá.

Bejöhet a Saleen terve, mert a márka neve még mindig jól hangzik az Egyesült Államokban, de a világ más tájain is ismerik. 100 ezer dollárért, azaz 26 millió forintnak megfelelő összegért adnák az S1-et, egy kicsivel kevesebbért, mint a hasonlóan 450 lóerős, 120 ezer dollárért kínált Porsche 911 GTS-t. A márka új tulajdonosa már egy kínai cég, akik egy sor újabb modell bevezetését tervezik, ezeket pedig akár Sanghaj közelében is gyártanák.