Audi-Q1-2020-1

Újabb szabadidőautón dolgozik az Audi - most azonban nem a megalománia mozgatja a németeket, épp ellenkezőleg: a Q1-es lesz a legkisebb crossoverük. Az autó a következő generációs A1-esre épül, tehát a Volkswagen-csoport MQB A0 padlólemeze adja az alapját.

A gyáriak úgy fogalmaztak: ők sem hagyhatják figyelmen kívül a trendeket, márpedig a vevők most leginkább hobbi terepjárókat és szabadidőautókat akarnak. Ha pedig ez az igény, azokat is kell gyártani. A piaci igények változására mindig próbálnak gyorsan reagálni.

Arról, hogy milyen technikát kap majd a Q1-es, egyelőre nincsenek hivatalos információk. Az azonban sejthető, hogy a konszern más, hasonló méretű modelljeivel osztozik majd a motorpalettán. Így háromhengeres ezres, valamint 1,5-ös négyhengeres benzines turbómotorokat, valamint 1,6-os TDI dízelt jósolhatunk bele, váltóból pedig kézit és DSG-t.

Az Audi Q1-est korábban kémfotókon már láthattuk, a bemutatót a hírek szerint legkésőbb 2020 végéig megtartják.

A McLaren tavaly év végén mutatta be legújabb szupersportkocsiját, a Forma-1-es legenda nevét viselő Sennát. Néhány műszaki adatot már akkor is közzé tettek, most azonban minden lényeges részlet kiderült.

Az már eddig is biztosnak tűnt, hogy a formatervezésnél nem az esztétikai szempontok voltak a legfontosabbak – bár nyilván sokan gyönyörűnek látják a McLaren Sennát –, hanem az aerodinamikai hatékonyság. A gyári adatok szerint ennek eredményeként 250 km/h-nál már nyolcszáz kilogrammnyi leszorítóerőt termel az autó.

Az ikerturbós, négyliteres V8-as kereken 800 lóerőt tud, csúcsnyomatéka pedig 800 newtonméter. A teljesítmény egy hétsebességes, duplakuplungos automata váltón keresztül jut a hátsó tengelyre. A mindössze 1198 kilogrammos száraz tömegű sportautónak csupán 2,8 másodpercre van szüksége a nulla-százas gyorsuláshoz, kétszázon 6,8 alatt van. A negyed mérföldet 9,9 alatt futja. Végsebessége 340 km/h.

A McLaren ennél a típusnál vezeti be a RaceActive Chassis Control II névre keresztelt rendszerét. Ennek részeként az autó szenzorok segítségével két milliszekundum alatt képes állítani a csillapítást. A Pirelli P Zero Trofeo R gumik speciális változata pedig kimondottan a Sennához készült, a lehető legjobb tapadást hivatott biztosítani minden körülmény mellett. Versenypályán állítólag a P1 GTR-nél is gyorsabb lehet a legújabb McLaren.

A Sennából összesen csupán ötszáz darab készül, a nagyközönség előtt a Genfi Autószalonon mutatják meg először. Ott viszont már egészen biztosan csak nyálcsorgatásra lesz lehetőség, mert a 270 millió forintnak megfelelő ár ellenére is megvan már minden egyes példány gazdája.

1 milliárd forint

2018.04.15. 09:55

Ehhez az autóhoz kevés lesz 1 milliárd forint

A Bugatti Chiron a nagy számok autója, ezért még kissé használtan is hajmeresztő árcédula lóg rajta. Az 1500 lóerős szupersportkocsiért 1 milliárd forintnál is magasabb összeget kérhetnek el. 

Kicsivel több mint egy éve kezdődött meg a Bugatti legújabb csúcsgépének, a Chiron névre keresztelt szupersportkocsinak a gyártása, de csak mostanában szállingóznak az első darabok a megrendelőkhöz, akik között bőven akad olyan is, aki csupán a befektetési lehetőséget kereste az autóban. Ezek a tulajdonosok jellemzően azokat a vevőket szolgálják ki, akik akár borsos felárat is hajlandóak azért fizetni, hogy mihamarabb Chironhoz jussanak.

Az első 20 darab egyikéhez a 2018-ban, Párizsban rendezett aukción juthat hozzá az, aki a legmagasabb összeget kínálja érte. A konkrét autót áprilisban vette át első tulajdonosa, aki nem sokáig élvezkedett benne, hiszen csak 1000 kilométer van az autó órájában, amiből jelentős részt még a Bugatti tett bele a tesztelés alatt. Igazi klasszikus a színösszeállítás is, a márka hagyományaihoz hűen a francia verseny kéket keretezi a sötétebb Atlantic kék árnyalat, amihez ezüst felniket párosítottak. Az utasteret sötét bézs és fekete bőr borítja.

A Bugatti Chiron motorját az előd Veyrontól örökölte, de természetesen átdolgozták a 4 turbóval feltöltött, 8 literes, 16 hengeres motort. A számok természetesen továbbra is elképesztőek, a teljesítmény 1500 lóerő, nyomatékból pedig 1600 Nm akad. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 2,5 másodperc alatt gyorsul, végsebességét 420 km/óránál korlátozták. Rövid életű rekordja is említésre méltó: a 0-400-0 sprinthez és megálláshoz elég volt neki 42 másodperc.

Nagyjából 800 millió forintba kerül újonnan az 500 példányban készülő Bugatti Chiron, az aukcióra kínált példányért pedig akár 4,3 millió dollárt is kifizethet az új tulajdonosa, ami bőven több mint 1 milliárd forint.

Megkezdődött a legkülönlegesebb angol sportautó gyártása

Mindössze nyolc darab készül a Morgan Aero GT különkiadásból. Az utcára adaptált versenyautó első példányát már le is gyártották. 

Nyolc darabot készít az Aero GT különkiadásból a Morgan, és amikor ezzel kész, végleg búcsút int az Aero 8 szériának a patinás brit manufaktúra.

A szigorúan egyedi gyártású, az ügyfél személyes kívánságai szerint összeállított autó orrában az Aero 8 V8-as szívómotorja dolgozik; a 372 lóerős blokk 4,5 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, a végsebesség 274 km/óra. Az Aero GT kizárólag kéziváltóval készül, viszont alapáron tartalmazza a szabályozható felfüggesztést. Most utoljára találunk egyébként V8-as szívómotort Morgan orrában, ami még értékesebbé teszi a limitált szériát.

A kézműves mester által készített, zománcozott GT emblémák és az utasteret díszítő, választható fapanelek a múltat idézik, a klasszikus vonalú karosszériát azonban fejlett számítógépes tervezési és gyártási folyamat során hozzák létre – az utolsó simítások persze kézzel történnek.

A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien. Egy Audi R8-ast hajt majd. 

A 2018-as versenyévadban az újonnan induló Audi R8 LMS GT Cupban áll rajthoz keszthelyi Vivien – jelentette be szerdán az Audi tehetséggondozó akadémiájának 17 éves növendéke és csapata.

A hasonló teljesítményű autókat felvonultató mezőny, a német túraautó-bajnokság, a DTM futamaival azonos helyszíneken és egy időben versenyez majd. Ennek köszönhetően június első hétvégéjén a magyar szurkolók a Hungaroringen is láthatják a debreceni születésű pilótát.

Keszthelyi Vivien elmondta, az elsőkerék-hajtású autók számára kiírt Audi Sport TT Cup sorozat után idén egy hátsókerék-hajtású Audi R8 LMS GT-vel folytatja. Hozzátette, ez egyben azt is jelenti, hogy a nagyobb teljesítményhez képest kisebb leszorítóerővel bíró “gépszörnnyel” jóval bonyolultabb műszaki paraméterek mellett kell helytállnia. A fiatal versenyző megjegyezte, a célja továbbra is az, hogy első magyar autóversenyzőként bekerüljön a DTM mezőnyébe.

A GT4-es szabályok szerint épült Audi R8 LMS GT motorja 5,2 literes V10-es, maximális teljesítménye 495 lóerő. Hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó, állítható futómű és hangolható fékrendszer segíti a pilótát.

500 lóerős Audival versenyez Keszthelyi Vivien

Az Audi R8 LMS GT Cupon összesen 12 versenyen, hétvégénként két időmérőn és két teljes értékű futamon versengenek majd a pilóták. A sorozat május elején Németországban, Hockenheimben rajtol, ezt követi a Lausitzring, a harmadik versenyhétvégén, júniusban érkezik Magyarországra, majd Anglia és Olaszország következik, a szezonzáróra pedig a Nürburgringen kerül sor.

Keszthelyi Vivien eddigi túraautós pályafutása során 2014-től 73 versenyből 60 dobogós helyezést ért el, 2016-ban, mindössze 15 évesen a 2000 köbcentis túraautó kategória abszolút országos bajnoka volt, tavaly pedig az Audi Sport TT Cup versenyzőjeként a nemzetközi versenysorozatok történetének legfiatalabb magyar pontszerzője lett.