A szocialista korszak egyik nagy kedvence volt a Skoda kínálatában szereplő 110 R. Ez adta az ötletet a feltámadáshoz, és logikus lett volna Golf-alapokon újragondolni. Igen ám, de abban elöl van a motor, úgyhogy inkább a konszern egyik bestiáját, az Audi R8-at választották donornak. Ezt az autót nem a gyár, hanem Petr Novák formatervező álmodta meg, először a rajzasztalon. Sokan csak jópofa viccnek tartották a dolgot, viszont az autó fizikailag is elkészült, mégpedig az Audi R8 alapjaira.

Most végre feltöltöttek az internetre egy videót, ahol meg is hajtják, ezzel is bizonyítva, hogy nem csak egy szimpla modell, hanem tényleg működőképes darab. Nem is akármilyen, hiszen az R8 motorja dolgozik benne (igaz, a 110R kupéval ellentétben nem hátra, hanem középre beépítve).

A 430 lóerős TFSI V8-as szédítő menetteljesítményeket garantál. A nyitott kulisszás hatfokozatú kéziváltóval4,5 másodperc a 100-ra gyorsítás ideje,és a drifteléssel sincs gond, hiszen az Audi R8 (és a műszaki rokon Lamborghini Gallardóhoz) összkerékhajtásához hasonlóan a nyomaték zöme hátra érkezik, és az önzáró diffivel gázadásra gyönyörűen táncba lendül a fara.  

Az építő Hoffman & Novague cég szeretne 30 példányt készíteni, melyeket 281 ezer dollárért (kb. 80,9 millió forintos) lehet megvásárolni, a gyártás 2016 első felében indulna.

Az eredeti Skoda 130 RS versenyváltozatában egy 1,3 literes, 142 lóerőre felhúzott motor dolgozott, amivel a csupán 825 kilós kupé 190 km/h-s végsebességre volt képes. Hozzánk persze az utcai 110 R változatok kerültek 52 lóerővel, de így is vágyott autó volt.

A bejegyzés trackback címe:

http://csucsautok.blog.hu/api/trackback/id/tr1213275861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.