A Koenigsegg atyja évek óta azon dolgozik, hogy forradalmasítsa az autók motorját.

A vezérműtengely a belső égésű motorok alapvető alkatrészét jelentik, a szerkezet ugyanis a segítségével mozgatja azokat a szelepeket, amelyek a levegő beszívásáért és az égéstermék kibocsátásáért felelősek. A Koenigsegg atyja, Christian von Koenigsegg azonban néhány éve a fejébe vette, hogy ezt az alkatrészt ki akarja iktatni a motorokból. Most úgy tűnik, nagyon közel jár a megoldáshoz.

A fejlesztésen állítólag közel egy tucatnyi szakember dolgozott és dolgozik a műhelyben. Bár a gyártás még jó néhány évet várathat magára, a jelek szerint nagyon közel járnak a célhoz. Legalábbis erre utal az a videó, amit nemrég közzétettek.

A Free Valve, azaz szabad szelepes motor névre keresztelt szerkezetből kihagyták a vezérműtengelyt, helyette elektronikus vezérlésű aktuátorok nyitják és zárják a szelepeket. A munka azért is igen jelentős, mert egy ilyen szerkezet kidolgozása jelentősen növelné a teljesítményt és a nyomatékot, miközben csökkenne az üzemanyag-fogyasztás. Kérdés persze, hogy az olyan elektromos autók esetében, amiket az idei CES-en láttunk, van-e értelme a belső égésű motorokat fejlesztgetni.

A bejegyzés trackback címe:

http://csucsautok.blog.hu/api/trackback/id/tr8713276043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.